
Ur. 1982, licencjat w 2004: Uniwersyteckie Kolegium Kształcenia Nauczycieli Języka Angielskiego; magisterium w 2007: Instytut Historyczny Uniwersytetu Warszawskiego; studiowałem także w Chinach na Beijing Foreign Studies University, Pekin w latach 2005-2006 i na Sichuan International Studies University, Chongqing w latach 2007-2008. W 2010, otrzymałem Master of Research, a w 2013 obroniłem doktorat w European University Institute, Department of History of Civilization z dziedziny historii dwudziestowiecznych Chin.
Wykładałem w 2013-2014 na Uniwersytecie Oksfordzkim (jako Departamental Lecturer); tamteż byłem członkiem (fellow) w Merton College. W 2015 prowadziłem zajęcia dla programu Erasmus w IH UW. Od 2015 do 2017 postdoctoral fellow w Centrum Studów Chińskich na Chińskim Uniwersytecie w Hong Kongu (Centre for China Studies, The Chinese University of Hong Kong) w ramach projektu badań nad „Antropologią historyczną dwudziestowiecznego społeczeństwa chińskiego” („Historical Anthropology of Chinese Society in the Twentieth Century”). 2017-2018: tamże pracowałem jako wykładowca (lecturer).
Stypendia:
Ministerstwo Spraw Zagranicznych RP – pełen grant doktorancki na studia w European University Institute, 2009-2013;
Erasmus Mundus – pięciomiesięczna kwerenda w Sichuanie, ChRL; goszcząca instytucja: Sichuan University, Chengdu, ChRL, 2010
Granty na badania i konferencje: UC Berkeley (2012); Beijing and Chongqing, (2012); Chengdu and Chongqing (2014); Sichuan (2015); Chengdu (2016)
Zainteresowania badawcze:
Chiny w okresie Qing (1644-1911) i dwudziestym wieku; kultura popularna, religia, opera i teatr chiński; historia globalna, kolonialna i imperialna; historia i kultura komunistycznej Europy Wschodniej i Azji Wschodnie
Singing on the River: Sichuan Boatmen and Their Work Songs, 1880s – 1930s. Leiden and Boston: Brill, 2015.
Recenzje:
- McLaren, Anne E. "'Singing on the River, Sichuan Boatmen and Their Work Songs, 1880s-1930s." CHINOPERL 36, no. 1 (2017): 82-87.
- Chen Yao. "Igor Iwo Chabrowski, 'Singing on the River, Sichuan Boatmen and Their Work Songs, 1880s-1930s." Journal of History and Anthropology 15, no. 1 (2017): 171-174.
Artykuły, rozdziały, recenzje
“Reforming the State and Constructing Commercial Opera in Sichuan, 1902–1920s: An Entangled History of Performing Arts and Administrative Reforms.” Modern China 45, no. 1 (2019): 64-90.
“Review of Lucien Bianco. Stalin and Mao: A Comparison of the Russian and Chinese Revolutions. Translated by Krystyna Horko. Hong Kong: The Chinese University Press, 2018." China Perspectives, no. 2018/3: 93-94.
“Rivers as Prisms of Urban Imagining – Eastern Sichuan Work Songs.” In Rivers Lost – Rivers Regained? How Cities Use, Abuse and Adore Their Rivers, edited by Martin Knoll, Uwe Leubken and Dieter Schott, 177-199. Pittsburgh, PA: University of Pittsburgh Press, 2017.
“Reading the Distant Revolution – the Polish United Workers’ Party Interprets the Portuguese Carnation Revolution of May 25th, 1974.” Ricerche Storiche 1, Anno XLVI (Jan. – April 2016): 31-39.
“Representing and Coping with Early Twentieth Century Chongqing: ‘Guide Songs’ as Maps, Memory Cells and Means of Creating Cultural Imagery.” Cross Currents: East Asian History and Culture Review 6 (2013): http://cross-currents.berkeley.edu/e-journal/issue-6/Chabrowski. Print version: Cross Currents: East Asian History and Culture Review 6, no. 2 (2013): 272-302.
“Chongqing i kultura popularna, 1920-1945 – w poszukiwaniu klucza do przemian estetyki, mentalności i zachowań społecznych,” [w:] Europejczycy, Afrykanie, Inni. Księga jubileuszowa Prof. Michała Tymowskiego, red. Bronisław Nowak, Mirosław Nagielski, Jerzy Pysiak, 181-195. Warszawa 2011, s. 181-195.